torsdag 19 december 2013

Dialect ringde mig...


Klockan är 8.15 och jag får ett samtal från ett mobiltelefonnummer och eftersom jag jobbar som lärare så måste jag ju svara. Det kan vara någon förälder som bytt telefonnummer. Samtalet började med Tjena tjena, det är Patrik från Dialekt. Angående din telefon. Här la jag på. Jag är inte kund hos Dialekt så samtalet kunde inte ha någonting med min telefon att göra. Och hur straffas jag då för att jag la på? Jo, jag får tre samtal från ett 08-nummer. Tre samtal på 2 minuter. Lyckligtvis kunde jag inte svara. Vilka tankar har dagens händelse väckt hos mig?

NIX var min första tanke. Den andra tanken var: behöver jag verkligen en telefon? Jag googlade lite på telefonnumren som ringt mig på sistone och det är bara en massa telefonförsäljningsföretag! Jag tror inte att jag behöver en telefon. Det är en platta som jag bör skaffa för att slippa dessa telefonförsäljare. Så på sikt hotar nog alla telefonförsäljare de företag som lever på att leverera mobiltelefontjänster. Nej, ni som ringer mig, sluta med det!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar