onsdag 18 december 2013

Om Juvelen igen


Juvelen. Arkitektidén som vann tävlingen om vad som ska byggas på den lilla tomma ytan som begränsar sig till Strandbodkilen, Stationsgatan och järnvägen. Vinnaren blev alltså Juvelen och jag trodde att jag hade skrivit mitt sista inlägg om detta. Men inte. Mitt i den mörkaste årstiden ser jag en insändare i UNT med bild, som jag bara måste kommentera. Tittar man på bilden så ser det ut som att Juvelen skymmer mycket stora delar av solpanelhuset på andra sidan Stationsgatan (se länken nedan). Rätta mig om jag har fel men det ser verkligen ut som att nästan hela solpanelshuset hamnar i skuggan. Oavsett årstid.

Här är insändaren som åter väckte min oro:
http://www.unt.se/debattspecial/juvelen-skymmer-hallbarhet-2743446.aspx

I Uppsalatidningen skrev Uppsalahems projektledare några ord som stillade min oro (en månad sen):
http://falhagen.blogspot.se/2013/11/solfasad-paverkas-inte-viss-skuggning.html

Så nu undrar bloggaren vad som är sanningen...vet du det?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar