lördag 14 december 2013

Underbart svenskt...


Jag har läst boken Jakten på svenskheten och den boken kommer väl inte fram till någonting om svenskheten. Samtidigt som författaren  har svårt att hitta det specifikt svenska så påstår han att den ändå finns. Fascinerande. Jag har nog en anledning att skriva mer om just ovannämnda boken under juldagarna och så ska jag skriva om några andra böcker också.

Bilden ovan tog jag på Sigtuna julmarknad. Jag tycker att bilden är underbart svenskt. Man har fickparkerat barnvagnarna :). Fantastiskt! Ska du besöka någon julmarknad i år? Och har du sett någonting typiskt svenskt i Fålhagen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Vet ni någon julmarknad runt Uppsala? Har sökt men inte hittat någon som har nu runt jul. Vet att sigtuna har i helgen men där har jag varit så mycket, skulle vara kul med något nytt.
/ Anna.

Juuso sa...

Nja, det är nog tufft så här nära in på julafton. Satsa på Lövstabruk nästa år. Vi var där för några år sen och övernattade också. Väldigt trevligt och trevlig miljö!

Skicka en kommentar