torsdag 26 augusti 2010

Inför helgen: visningar i Fålhagen




















Äntligen har jag en ledig kväll som ägnas åt att äta choklad, dricka kaffe och lyssna på valutfrågningen. För att inte blir alldeles för slö så kan man kombinera detta med att surfa på hemnet och kolla vad som finns ute på marknaden. Snart är det helg och då är det massor med visningar här i Uppsalas probably bästa stadsdel Fålhagen. Här kommer ett urval som jag skulle gå och titta på om jag inte redan bodde här :).

Om du vill hitta en etta med klass här så ska du gå på den här visningen:
http://www.hemnet.se/beskrivning/844301?r=3
En etta i Port Arthur, en riktig pärla mitt i Fålhagen. Och vill man bo här så kostar det en del :). Men jag skulle definitivt gå på visning i ett av Fålhagens finaste hus. Här bodde järnvägsarbetarna när man byggde järnvägen i Sverige. Ett gammalt och fint hus och väldigt nära järnvägsstationen så läget passar även för pendlare! Det råkar finnas en till lägenhet i Port Arthur: http://www.hemnet.se/beskrivning/816455?r=3
Ja, snart kommer en massa studenter till stan, en del har redan kommit hit. Vill man bo här så måste man nog räkna med att ha 300 000 på bankkonto för att klara av lånet. Det kan vara viktigt att komma ihåg utgångspunkten så att inte hela CSN lånet går direkt till banken :).

Letar man efter någonting lite större men som kostar bara lite mer så kan den här lägenheten vara av intresse:
http://www.hemnet.se/beskrivning/802546?r=3
Bara man gör om badrummet så har man en kanonlägenhet med sol på eftermiddag och kväll! Det är det bästa med Fålhagen, om man har en balkong åt rätt håll så har man underbar sol på kvällarna, helt oemotståndligt på somrarna :).
En annan lägenhet i samma hus:
http://www.hemnet.se/beskrivning/828215?r=3


Jag skulle nog även gå och titta på den här, lite billigare lägenheten:
http://www.hemnet.se/beskrivning/817589?r=3
Den ligger ju alldeles bredvid Almtuna kyrkan. Det här är verkligen mitt i Fålhagen och nära de trevligaste gatorna där man kan ta kvällspromenader och njuta av alla träden som finns i Fålhagen...

Inspirerad av de underbara lägenheterna på Hemnet sätter jag mig nu i tv-soffan med en kopp te och tittar på Sveriges fulaste hem med Simon and Tomas. Hideous, Fulfuru och Vitriiinskååp :) here I come...

2 kommentarer:

Fru Puff sa...

Bäst är ju annars Simon&Thomas-uttrycket "pungsoffa" för att beskriva de där pösiga skinnsofforna som ingen fiffig inredare kan rädda med kuddar.

Juuso sa...

Det där har jag missat helt och hållet. Ska omedelbart googla på det :). P.S. Snygga "husramar" ni fått! Får ta en promenad och kolla om det runda fönstret redan är på plats :).

Skicka en kommentar