söndag 8 augusti 2010

Torgparkering - p-bötaren missade detta...















Ok, jag börjar med att säga att jag inte får några pengar av Tilltugg för att nämna restaurangen väldigt ofta här på vår blogg. Jag råkar bara gilla deras mat, stämningen och så. En annan anledning till att restaurangen ofta återkommer i mina inlägg är att den råkar ligga mellan mitt jobb och vår lägenhet. Hursomhelst, så var vi ute med några kompisar i fredags och pratade om hur tråkigt det är att folk börjat göra reklam på sina Facebook-statusrader! Och hur de säkerligen får betalt för det. Tråkigt!

Nu till dagens huvudämne: Lördagsmarknaden på Vaksala torg. Den här vita Volvon stod här redan kvällen innan och genom sin parkering bokat just den här rutan! Det får man tydligen inte göra, alltså boka sin plats i förväg! Detta informerade en av våra kompisar som själv stått där och sålt grejer! Om så är fallet och om man inte har ändrat reglerna på den punkten så borde de där hyperaktiva parkeringsvakterna i Fålhagen gjort någonting åt denna felparkering! Var var du, "p-böveln", just denna varma sommarkväll? Varför är det så viktigt att inte kunna boka sin plats redan kvällen innan? Den här Volvon hade självklart parkerat sig på den bästa platsen! Alldeles intill den här rutan går gå- och cykelvägen till Fålhagen och vidare till andra stadsdelar längre bort från centrumet! Dessutom så ligger platsen väldigt nära busshållsplatsen och de allmänna toaletterna! Alltså kan man säga att den vita Volvon, genom att inte följa de gemensamma spelreglerna drar orimliga fördelar genom sin egen fräckhet. Nej, jag kanske ska ta och eniroa numret till p-bötsbolaget och tipsa dem om detta. I vanliga fall så brukar avundsjuka människor anmäla folk till Skatteverket, men eftersom jag tror (obs vet inte!) att marknadspengarna är skattefria inkomst så hjälper inte det :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar