söndag 15 augusti 2010

När kan man dricka drinkar på Musikens hus?















Mot Musikens hus öppettider speglar sig sommarkvälliga Sivia torg. Jag ville ta en drink upp i Musikens hus men det gick inte. Musikens hus har öppettider som i mycket liknar en närlivs öppettider. Man vet inte riktigt när och om de har öppet eller varför de inte har öppet trots att de enligt öppettidslappen borde ha öppet. De serverar underbara luncher i huset för 100kr. Priset må vara lite högt men maten smakar bra! Och så kan man höra intressanta diskussioner om huruvida ett livstidsstraff ska vara ett livstidsstraff eller om man någon gång kan sägas ha suttit inne tillräckligt länge. Hursomhelst så vill jag gnälla över att man inte vet när man kan gå upp till översta våningen i Musikens hus och ta en kvällsdrink!!! Öppettiderna säger verkligen ingenting om att de inte skulle ha öppet på kvällarna. Dåligt! Eller beror det på att kommunen inte ska konkurrera med privatrestauranger. Då har jag åsikter om detta. Musikens hus översta våning ger besökaren den bästa kvällssiluetten över Uppsala. Varför ska man inte bjuda skattebetalarna den här möjligheten? Nej, öppna Musikens hus åt folket, även på kvällarna! Tack på förhand!

Och jag vet att jag gnällde över detta redan för ett år sen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar