torsdag 12 augusti 2010

Träffar på Cowboy överallt

Jag försökte hitta en bild från Flickr som skulle föreställa en cowboy men det visade sig vara mycket svårt att hitta en rättighetsfri bil. Ja, jag tror i för sig inte att Marlboro hade haft någonting emot om jag hade använt deras cowboy här. Jag har inte fotat Fålhagens tvättäkta cowboy än och av integritetsskäl så kommer jag inte heller göra det så tyvärr blir det här ett kortsfritt inlägg. Jag kom att tänka på att jag sällan skriver om människor här men den här personen fascinerar mig. Det är någonting väldigt sorgligt över honom. Det intrycket får jag när jag ser honom här i Fålhagen. Jag träffar på honom när jag är på väg till jobbet, ibland så ser jag honom på väg mot Fålhagen och när jag sedan springer hem på lunchen för att äta lite snabbt, få lite frisk luft och självklart växla några ord med Da Vinci så träffar jag alltid på Cowboyn of Fålhagen! Ni förstår mig om ni har vägarna förbi Fålhagen mitt på dagen. Han sitter på ett bestämt ställe, vi nog hålla sig en bit ifrån de andra hemlösa, skulle jag tro. Det är därför jag inte har pratat med honom än. Annars så brukar jag försöka prata alkisarna/hemlösa vid toaletterna på Vaksala torg. Håll ögonen öppna när ni passerar Vaksala torg så kanske ni också ser honom och förstår vad jag menar. Värst vad inlägget blev kryptiskt. Jaja, ni kommer att förstå vad jag menar.

En fundering: Ska man skriva om människor på en stadsdelsblogg och hur gör man det? Är det ok att skriva om andra människor utan att ha frågat dem om de förbli tämligen anonyma? Det är en intressant fråga. Vad tycker ni?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar