tisdag 3 augusti 2010

Strandbodkilen börjar likna en väg nu


Jag passerade under järnvägen vid Strandbodkilen för första gången på länge. Nu börjar det faktiskt likna en väg! Det känns som att det har tagit en evig tid att bygga, och ska inte bli klart förrän 2011. För en person som jag, som flyttade till Fålhagen efter att Strandbodkilen stängdes, så känns det som att det funkar smidigt att köra bil till Fålhagen ändå. Men jag gissar att de som använde vägen dagligen förut längtar tills att den öppnas igen. Den är väldigt bred - den kanske blir värsta motorleden rakt in i lugna Fålhagen! Det var den friden och tystnaden liksom. Sen kan man inte korsa Strandbodgatan halvsovandes utan att se sig för en söndagmorgon längre, på vägen till Coop för bakfyllekäk.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Som Fålhagen-älskare blev jag glad att hitta er blogg. Jag flyttade in ungefär samtidigt som er verkar det som. Jag bor i det blå huset ritat av Gunnar Leche som du verkar gilla:)

Niina sa...

Kul att du har hittat till vår blogg och att du också gillar Fålhagen:). Ja, jag är en stor beundrare av det blåa huset :D.

Fru Puff sa...

Åkte taxi idag förbi denna eviga byggplats och min chaufför hävdade att bygget är försenat ett år. Tycker det är först nu jag börjar se någon skillnad, vad har de arbetat med där i alla år?!

Niina sa...

Jag tror inte att det är försenat utan jag tror tyvärr att det var beräknat att hålla på såhär länge. Men jag undrar också vad de har gjort där i alla år, förutom att flytta gång/cykelvägen från ena sidan till den andra så att man alltid cyklar fel när man kommer från rondellen:).

Fru Puff sa...

Chauffören menade att det skulle vara klart 2011 men nu ska det vara klart 2012. Fast jag tvivlar lite eftersom nu är ju vissa delar av vägen asfalterad och de har byggt refuger, dessutom kan man se var cykelvägen ska gå. Det blir nog bra... till slut.. om några år ,o)

Anonym sa...

Skulle vara klart november 2011 och jag hpoppas verkligen det blir det. 2½ år (om de håller tiden) för en bro och uppfräschning av vägen under den är rätt mycket.

Skicka en kommentar