fredag 13 augusti 2010

Väntar på infobladet från bostadsföreningen




















Först kom det information om att repationen av ett par parkeringsrutor och gräsmattan hade påbörjats. Efter en vecka eller så, stod det en grävmaskin på gräsmattan och den började gräva på en gång. Anledningen att jag har så här detaljerad information om händelsen är att jag var ute på balkongen och njöt av min semester tillsammans med Da Vinci* ända tills grävmaskinen satt igång. Ett tag trodde jag att den var på rymmen från tomten där man bygger nog Fålhagens nyaste hus :) ( http://villarosenbo.blogspot.com/ ). Tyvärr så var det inte så utan efter ett tag kom även vaktbolaget till platsen för att kolla läget. Undrar om någon annan också blivit imponerad av farten de satt igång med arbetet och ringde vaktbolaget och antytt att det pågick ett inbrott. Nu väntar ivrigt på att få veta varför man varit tvungen att gräva där. Snälla låt mig veta!

Nu i morse träffade jag på några som jobbar med detta grävande och fick veta att det handlar om rör, alltså någonting med avloppsrör eller så. Vi får hoppas på att det inte skiter sig :).

* Da Vinci är en nyinflyttad tjej, närmare bestämt en jättesöt kanin (redaktionens anmärkning)

2 kommentarer:

Fru Puff sa...

"Fålhagens nyaste hus" ,o) har inte tänkt på det på det sättet men det stämmer ju. Fast det är bara en grund än så länge - huset är så nytt att det inte ens finns! Huset, eller snarare ytterväggarna, kommer om 10 dagar.

Som notorisk hemnetsurfare upptäckte jag nyligen att det var tre villor/radhus ute till försäljning i Fålhagen. Tycker det har varit mycket villaförsäljningar i Fålhagen i år.

Juuso sa...

Kul att du också är beroende av Hemnet. Det är rätt så roligt att se vad som är till salu. Jag ska omedelbart gå och se vad det är för villor.

Skicka en kommentar