onsdag 4 augusti 2010

Klotter och Fålhagen















Med risk att låta som en gnällare så ställer jag mig frågande till alla dessa klottrare i Fålhagen. Här ovan ser vi ett typexempel på klotter här i Fålhagen och just de här bokstäverna EMC har jag nog sett i andra stadsdelar i Uppsala. Jag hoppas att dessa tre bokstäver står för någonting väldigt djupt så att det motiverar dem på barnens lekplats här i Fålhagen. Om de inte står för revolution eller en blommig framtid så tror jag att denne EMC hade kunnat få hjälp av lekplatsens kunder för att skriva de här bokstäverna just där. Kanske borde man följa EMC:s resa genom olika stadsdelar och så kunde man ringa Leif GW Persson som kunde skapa en gärningsmannaprofil på denne EMC. Det går att göra någonting åt saken...

När jag bodde i Flogsta och var på väg till jobbet en tidig morgon så var det en rätt så gammal kille, säkert en bra bit över 20 som stod och klottrade i tunneln under 55an. Jag ringde polisen och mina källor bekräftade senare att polisen hade smugit sig på denne klottrare. Därför uppmuntrar jag alla att ringa polisen när ni ser någon klottra! Polisen tar itu med saker men vi måste faktiskt ringa dem först. Jag har ingenting emot konstnärliga klottrare men när budskapet består av några bokstäver så vet jag inte vad syftet är med det hela.

Det här har någon klottrat i närheten av Willy:s, återigen med temat "jag kan faktiskt skriva några vingliga bokstäver med en sprayflaska". Imponerande? Inte särskilt! Om inte bokstäverna står för någonting djupare än så. Till exempel WTF, för det är precis vad vi har kvar av arbetsveckan: Wednesday, Thursday och Friday :). Ha det!



0 kommentarer:

Skicka en kommentar