söndag 1 augusti 2010

Stationstunneln















Läste och kommenterade UNT:s stadsdelsbloggares inlägg om vad jag tyckte om det nya resecentrumet här i Uppsala. Och hon hade skrivit i ett tidigare inlägg om att man borde göra det ljusare i tunneln, alltså där man köper biljetter och går till tågen . Det håller jag fullständigt med om. Igår gick jag och Niina genom där och det var så här mörkt (se bilden)! Mitt på dagen! Och nu är inte dagarna ens mörka. När vi sedan gick i tunneln på kvällen så kändes tunneln ljusare, kanske hade man tänt fler spotlights i taket men det var fortfarande väldigt mörkt och framför allt så kändes de här spotlightsen väldigt riktade på en plats. Så man har ingen aning om vad som finns vid sidan av ljusspåret. Nåväl, jag skrev en kommentar om vad man kunde göra åt detta på UNT-bloggares kommentaspalt. Min idé var att man kunde använda sig av sådana effekter som man har under ljusvandringen! Varför inte ha lite blåa ljus slingrande längst väggarna eller nåt. Mera ljus!!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar