fredag 2 december 2011

Ännu ett pakethämtningsställe















Det har blivit en hel del inlägg om paket och post på sistone. Jag skrev om problemen och besvären med att hämta paket från Hemköp i Svava. Igår skrev Niina om hur man måste hämta körkortet från Kungsgatan 66. Om jag inte minns helt fel så är det lika med gamla senapfabrikslokaler. Jag tror det, rätta mig om jag minns fel. Men om man bor i Fålhagen och ska beställa en lite mer speciellt paket. Vet ni vart man hamnar då? Jo, helt plötsligt fick den bloggande fålhagenbon finna sig i att ta sig till Dragarbrunnsgatan 15. Där, mittemot H-centrum finns en Time-affär. Dit hade mitt lilla paket hamnat. Sms:et om detta kom från DHL. Spännande. Life is like a box from Posten, you never where to go.

4 kommentarer:

Eva Berglund sa...

Jag har hämtat paket senaste året, hos tobakshandlaren i kvarnen, på postens paketutlämning på kungsgatan, på dhl på björkgatan och på en liten godisaffär i hörnet kungsgatan vaksalagatan, samma hus som domstolarna.

Tänk vilken massa bilkörande som skulle sparas om man samordnade detta ... exempelvis med ett POST kontor ...

Juuso sa...

Ja, alltså det är lite knepigt när man inte vet vart man ska för att hämta ut ett paket. Det byggs väldigt många köpcentra, varför inte satsa på att bygga ett postcentrum av typen IKEA-hus.

Anonym sa...

Sen jag flyttade hit för 2½ år sen har jag hämtat ut paket på:
tobakshandlaren i kvarnen,
DHL på Björkgatan,
en liten affär på st:Olofgatan(vår sida järnvägen),
godisaffären i hörnet Kungsgatan/Vaksalagatan
och FOLKES LIVS i Studentstaden

Juuso sa...

Ja, det var en imponerande lista! Du har ändå sluppit My Way på Portalgatan och bensinmacken nära Portalgatan. Hur många olika postombudsmän finns det?

Skicka en kommentar