fredag 23 december 2011

Nya SJ-automater på stationen

Jag har sett att stationen har fått nya SJ-automater, se bilden. Jag har inte hunnit testa dem än, men jag hoppas de funkar bra. Jag har dock lite farhågor, för när jag åkte hem från Stockholm sist så hade de installerat sådana vid spår 3. Jag kom till spåret 10 minuter innan tåget skulle gå, men jag hann inte köpa någon biljett trots att jag bara hade 3 personer framför mig. Men det kanske kommer att gå snabbare när folk vänjer sig vid dem. Och jag slapp betala ombordavgift den gången tack vare en jättesnäll konduktör:).

1 kommentarer:

Scribo sa...

Jag har bara testat dem en gång och jag tyckte fungerade bra. Jag tänkte inte på om de var snabbare men informationen som visades på skärmen var betydligt bättre än de tidigare.

Det som är mest spännande är om det kommer att hålla? Det spelar ju ingen roll om de är snabbare om hälften av dem är trasiga.

Skicka en kommentar