måndag 26 december 2011

Mord i Fålhagen...




















Mord i Fålhagen. Den rubriken trodde jag aldrig att jag skulle behöva skriva. Nyheten slog ner som en bomb. På Vaksalagatans gula tegelhus har en 26-årig man dödats. Egentligen så misstänker man mord i dagsläge. Bara genom att läsa om händelsen på Aftonbladets, Expressens och UNT:s hemsidor så kan man konstatera att mycket är oklart kring det hela. På något sätt verkar polisen ändå dra slutsatsen att den här mannen mördats, kanske beror det på att han är känd av polisen sen tidigare. Eller att man hört skottlossning i området. Mitt i Fålhagen följer utvecklingen men håller ett behörigt avstånd. Lite konstigt att jag hade tänkt skriva korta fålhagennoveller under julen men nu blir det mord på riktigt. Spännande och läskigt samtidigt. Det tröstande är att det begås runt 100 mord per år i Sverige.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tröstande med 99 andra mord. Det måste vara det dummaste du skrivit nånsin. Illa Juuso, riktigt illa.

Juuso sa...

Jag har glömt skriva dit ordet endast i sista meningen. Beklagar det.

Skicka en kommentar