lördag 17 december 2011

Lägenheter till salu innan jul

Såhär före jul är kanske inte lägenhet det första man tänker på att köpa. Men kanske borde det vara det? Det lär vara mindre folk på visningarna då, så då ökar ju just DIN chans att få lägenheten utan budgivning. Och man behöver inte tänka på flyttpackning och sånt innan jul, inflyttning lär ju inte vara förrän i typ mars.

Just nu ligger två prisvärda treor ute på hemnet. De är i alla fall prisvärda så länge inte priset stiger så mycket vid eventuell budgivning. Båda ligger i 30-talshus, och har ganska låga avgifter. Den ena ligger på Väderkvarnsgatan 54 C och huset är ritat av Gunnar Leche. Den andra ligger på Fålhagsleden 3A, och huruvida det huset är ritat av Leche vet jag inte eftersom jag inte hittar vår Leche-bok:(. Fönstrena i trapphusen är Leches stil, men i övrigt känns det inte riktigt Leche...

Men om du funderar på att flytta så gå in och titta på de här två lägenheterna i alla fall - de är fina! Och annars är tipset förstås att gå på Stora visningsdagen som de flesta mäklarfirmor har i början av nästa år (med lite varierande namn).

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag satt precis och bläddrade mig igenom Lecheboken härom dagen och enligt den stod han inte för några av lägenhetshusen på Fålhagsledensidan av Strandbodvägen. Jag bor i ett av dem och undrade också...

Maria

Skicka en kommentar