tisdag 20 december 2011

Posten - en julhälsning med några frågor...















Jag lovade tidigare att jag inte skulle tjata om posten i Svava någon mer gånger men jag kan inte låta bli efter en upplevelse en kväll förra veckan. Trots att klockan var 21.30 så tog det 15 minuter att hämta mina paket. Jag är helt övertygad om att Svavas postombudspersoner gör sitt yttersta men kön saknar dynamik. Att könummerapparaten är värdelös på Svava har jag redan kunnat konstatera eftersom den varit ur funktion tre senaste gångerna jag varit där. Då blir det en sån där "alla trycker sig mot disken och stör dem som jobbar". Det måste Svava ombudsposten fixa omedelbart! Den bästa lösningen skulle kanske kunna vara kravallstaket eller något liknande. Skrota könummerapparaten för stressade människor klarar inte av att vara rättvisa mot sina medköande.

Eftersom jag inte orkar skriva en insändare om det hela så tänker jag skriva om några saker här på bloggen i stället. Jag skulle vilja få svar på några viktiga frågor och det vore trevligt om posten kunde försöka svara på frågorna:
1. Hur många mindre postombudsmän har slagits ihop och ersatts av Svava?
2. Borde inte Fålhagen med sina 6400 invånare ha en egen postombudsman? Eller snarare, varför har inte Fålhagen en egen postombudsman? Jag tycker att Coop nära skulle passa utmärkt för att ge oss en bättre service än vad Svava klarar av just nu.
3. När är det lättast att hämta sitt paket från Svava? Skulle man inte kunna tipsa oss kunder om det så som IKEA gör? Jag upplever att Hemköp i Svava inte ser posttjänsten som sin viktigaste tjänst.

Ytterst tycker jag att ansvaret ligger hos posten och jag hoppas att det händer någonting på den här fronten. Snart, för jag står inte ut! Ja, i värsta fall får jag väl börja med namninsamling. Någon som vet vem är den rätta personen att lämna in en sådan till?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, eller hur, det är katastrof som det är nu!

Juuso sa...

Jag tycker att det är hemskt. Niina hann ju gå och handla på Hemköp medan hon väntade på sin tur. Det är kanske det som är tanken om man ska vara lite elak. I vilket fall som helst så har jag nu skrivit en insändare som jag ska skicka iväg snart. Någonting måste jag ju göra...

Anonym sa...

Jag vet! Jag är urless. Var där mitt på dagen i förra veckan. ÄNDÅ väntetid!
Jenny

Anonym sa...

Håller med! Det har blivit sämre, tex 40 pers före i kön, man hinner både handla och vänta. Tur att jag inte tog bilen, det hade blivit dyrt. Förresten är det ju lite svårt med dubbdäcksförbudet.
Och idag hade våran postis inte kunnat proppa in ett paket från HM i vår låda, så nu måste vi hämta det på SVAVA. Fast vi medvetet hade gjort ett annat val av hämtställe COOP FORUM. Då blir man ju så lagom glad.
Eva

Juuso sa...

Update: Jag var där två gånger igår. Första gången kl. 15 och då fick jag vänta i 26 minuter och precis när jag kommit hem så piper det i mobilen. Jag hade ännu ett paket att hämta. Det hämtade jag klockan 21.10 och då var det ingen kö alls!

Juuso sa...

Så här har 24UNT rapporterat om det hela:
http://www.unt.se/24unt/#category=0&date=playlist&clip=0&startTime=0m0s

Anonym sa...

Postombudet i Svava stänger numera kl 21, de stängde väl kl 22 förut? Räkna med köer framåt jul!

Juuso sa...

Jaha, måste gå dit och skaffa bildbevis på det för på deras ouppdaterade hemsida står det fortfarande 22. Borde nog skriva ett blogginlägg om det inför december. Har du möjlighet att ta kort där man ser de nya öppettiderna? Om ja, maila gärna till mittifalhagen@gmail.com

Skicka en kommentar