tisdag 6 december 2011

En sista om posten...















Jag blev så inspirerad av Istanbul och människornas sätt att använda pirror till att transportera varor så jag använder min pirra hela tiden nu. Det om någonting är miljövänligt. Jag använder den för att hämta saker från Svava och jag är jättetacksam över att det inte ligger en massa snö i vägen än. I lördags hämtade jag lite djurgrejer från Boländerna och pirrade hem dem hur enkelt som helst. Nästa besöksmålet blir väl IKEA :). Nej men, så som jag tidigare skrev så är det inte lätt att vara en miljövänlig fålhagenbo när posten fragmentiserar sina tjänster över hela Uppsala. Tänk om man kunde bygga ett postcentrum i Uppsala.

Jag erkänner att jag är en stressad fålhagenbo som gärna skulle vilja vara effektiv medan jag köar till posten i Svava. Tyvärr så har man placerat kötavlan så opraktiskt bakom postenkylten så kötavlan syns bara om man står några meter ifrån disken. I vanliga fall så sträcker sig kön långt därifrån och då gör tavlan ingen nytta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför GÖR de så här! Jag vill ha postservicen tillbaka på Kvarnen! Blaha. /En annan Fålisbo - Jenny

Juuso sa...

Jo, alltså det är lite jobbigt att bära hem saker ända från Svanen. Jag funderar på om Svanen klarar av trycket eller om posten måste försöka hitta flera mindre postombudmän.

Skicka en kommentar