torsdag 15 december 2011

Breaking News

Det brinner just nu på Lindvalls kaffe! Det är kraftig rökutveckling enligt UNT, vilket jag kan skriva under på. Röken kommer in i vår lägenhet trots att vi bor ca 500 m bort, och den luktar illa. Först trodde jag det brann i vårt hus. Sen mailade jag UNT och skrev att nåt giftigt måste brinna i stan eftersom det luktar så illa här. 3 minuter senare hade de uppdaterat hemsidan med nyheten, och mer info kommer där inom kort. Antar att det inte var jag som var först om att tipsa eftersom de redan hade foto 3 min efter mitt mail :P.

Synd att det ska brinna just där, jag älskar ju kaffedoften! Hur kommer vardagen att se ut om detta innebär att det inte längre kommer att lukta kaffe i Fålhagen:(?

Uppdatering 09.20:
Enligt UNT bekämpar 25 personer från tre brandstyrkor branden, som från början var kraftig men nu har avtagit lite. Kungsgatan är avspärrad från Bäverns gränd. Det finns inga uppgifter om skadade.

3 kommentarer:

Anonym sa...

När ska ni skriva om väpnade rånet i Fålhagen som skedde i veckan och hur den allmänna tryggheten är jämfört med övriga Uppsala?

Juuso sa...

Jag antar att du menar knivrånet på Torkelsgatan. Jag hade tänkt att skriva om det men jag var osäker på om det verkligen skedde på Fålhagensidan av Torkelsgatan. Eller har jag missat ett rån? Vet du? Jag upplever Fålhagen som mycket tryggt. Vore intressant att höra om du upplever annorlunda.

Anonym sa...

Ja, du har kanske rätt. Jag tycker också att Fålhagen känns tryggt men när sådant här händer börjar man fundera lite. Hoppas det var ett undantag! Tack för en grym blogg!

Skicka en kommentar