torsdag 1 december 2011

Posten på Kungsgatan

För ett par veckor sedan fick jag hem en avi där det stod att mitt körkort nu har anlänt till posten. Det har ju faktiskt gått 10 år sedan jag tog körkortet (vad tiden går fort!), så nu är det dags att få sitt förnyade körkort. Men tyvärr hade körkortet inte skickats till vårt vanliga postombud (som ju nuförtiden är Hemköp i Svavagallerian), utan till Postens företagsservice på Kungsgatan 66. Det är väl hyfsat nära Fålhagen, men är man en upptagen egenföretagare så är det för långt bort. Men okej, i söndags när jag äntligen hade tid att ta mig till Kungsgatan 66 så gick jag dit bort. Men tro inte att de hade öppet på en söndag! Jag fick vända hem besviken. De har bara öppet måndag-fredag! Så kom ihåg det om ni måste gå dit. Jag ska försöka hinna gå dit någon vardag snart, och rapporterar kanske om hur besöket gick:). Tur att de behåller mitt paket jättelänge jämfört med vanliga postombud.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar