söndag 8 januari 2012

Dags att infria nyårslöftet?

Foto: lululemon athletica, Creative commons, www.flickr.com

Om du bor i Fålhagen har du få ursäkter att inte infria ditt nyårslöfte om att träna mer. Det finns idrottsplatser för löpning och andra idrotter, och det finns även flera gym i det absoluta närområdet. Själv föredrar jag gruppträning, till exempel gympa. Bor man i Fålhagen kan man till exempel gruppträna på SATS eller Friskis & Svettis, som båda ligger på Väderkvarnsgatan.

Jag har aldrig provat SATS, men Friskis brukar jag gå till och är nöjd med. Fördelen med Friskis är att det är billigare än de flesta träningscenter. De har även lite bättre öppettider än SATS. Om man jämför bådas vårscheman så verkar utbudet av pass vara ungefär lika brett. Men medan Friskis till stor del erbjuder sina klassiska gympapass som Medelgympa, Basgympa, osv så har SATS lite mer trendiga pass som Afro, Zumba och Yoga. De har även nåt så coolt som Kids Parkour:). Jag blir faktiskt riktigt sugen på att testa SATS, trots att jag gillar Friskis också.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar