fredag 20 januari 2012

Uppsala 86ers och Superserie















Förra året följde Mitt i Fålhagen Uppsala 86ers hela säsongen eftersom laget spelade sina hemmamatcher här på Österängs IP i Fålhagen. Vi var till och med i Gävle såg en superspännande bortamatch. Jag misstänker att Uppsala 86ers kommer att spela sina hemmamatcher på Studenternas den kommande säsongen eftersom laget nu spelar i den högsta serien. Då är det svårt att hitta en koppling till Fålhagen :). Kanske att den nya bron som kommer att byggas över Fyrisån gör att det blir enklare för oss fålhagenbor att ta oss till Studenternas. Jag har inte hittat någon information om var man tänker spela den kommande säsongen men den första hemmamatchen är den 28 april. Jag hoppas på en uppdatering.

Samtidigt som jag väntar på besked om Uppsala 86ers hemmaarena 2012 så väntar jag även på besked huruvida man kommer att kunna köra Rally Uppsala om en vecka. Det beskedet borde komma idag. Spänningen stiger...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har ni chansen :)
objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?source=hemnet&ObjektGID=OBJ2210_1163692495

Juuso sa...

Frestande! Ser ut att vara en jättefin lägenhet men vi behöver minst två rum till :). Ska tipsa en kompis om den :).

86ers fan sa...

Det är redan klart att 86ers spelar alla sina hemmamatcher på Studenternas för säsongen 2012. Informationen om lagets spelschema finns på deras hemsida (http://www.86ers.se) genom kalendern. Under "mer information" för matchdagen kan man även få veta på vilken arena matchen spelas.

Juuso sa...

Ojdå, kollade endast på förbundets hemsida. Härligt! Då är det bara för alla fålhagenbor att ta sig till Studenternas. Tack för upplysningen!

Skicka en kommentar