torsdag 5 januari 2012

Vaksalagatan 55














Jag har skrivit om lechehus och jag tycker att lechehusen utgör kärnan av Fålhagen tillsammans med de mindre villorna längs Fålhagens IP. Historiska byggnader till all ära men nu har det dykt upp en mycket het adress här i Fålhagen. Vaksalagatan 55. Ibland så måste man skriva om nutidshistoria och inte bara skriva om historia och det kändes som om det var dags att göra det nu. Jag har surfat lite på Flashback, Ratsit och nätet i övrigt för att ta en närmare titt på den mest omtalade adressen i Fålhagen just nu.

Alla vet vid det här laget att det var på Vaksalagatan 55 som en man mördades i december. Vem som sköt mannen är ännu okänt men jag tror att polisen har en ganska bra bild över det hela. Den dödade mannens livstil verkar ha varit bidragande orsak till den för tidiga döden. Men adressen är av intresse av andra skäl också.

2009 startade man en bostadsrättsförening på Vaksalagatan 55. Adressen har väldigt många små lägenheter och endast bara några få större lägenheter. Det har tydligen varit studentlägenheter förut men nu håller man på att fullfölja processen med att omvandla det hela till bostadsrätter. Jag är lite osäker på hur det ligger till just nu.

Samma dag som mordet på Vaksalagatan 55 kom det upp en annons på Hemnet om en lägenhet i huset. Tajmingen kunde inte ha varit värre. Jag tycker synd om säljaren.

4 kommentarer:

Micke Freiling sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Micke Freiling sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Micke Freiling sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Juuso sa...

Hej!

Vi skriver bara om stadsdelen Fålhagen. Vi har ingenting med bostadsrättsföreningen att göra. Information om just bostadsrättsföreningen i fråga hittar du säkert i trapphuset eller på nätet. Jag tar bort dina kommentarer imorgon på eftermiddagen eftersom de inte har med bloggen att göra.

Mvh,
Juuso

Skicka en kommentar