fredag 27 januari 2012

Så gör Parkia




















Parkia är ett företag som bötfäller bilister som parkerar fel. Det kryllar av Parkiaskyltar här i Fålhagen. Nu vet jag hur företaget gör! En kompis till mig fick en p-bot på nyårsafton och det skrev jag om här på bloggen. Min kompis hade missat att parkeringstiden gått ut så boten var rätt utfärdad och därför betalade han den till ett bankgironummer som fanns på p-boten.

Nyss fick jag höra att han nu fått en påminnelse om boten! Det intressanta är att originalboten och påminnelsen har olika bankgironnummer! Är det så man gör? Jag blir väldigt misstänksam när jag hör om sånt här. Naturligtvis så kommer företaget neka till att detta skulle vara någonting systematiskt som man håller på med. Kanske kommer de säga att det handlar om gamla p-botslappar och att man är jätteledsen och så vidare. Det måste nog handla om gamla p-botslappar som delades ut vid det där tillfället för på den här så stod det att Parkia har F-skattesedel, vilket inte stämmer. Har du fått en p-bot av Parkia? Har du fått en påminnelse trots att du betalat boten? Hur många har betalat dubbelt, utan att kolla att det inte är samma bankgironummer? Vad du än gör så dubbelkolla dina böter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

japp, det hände mig idag. påminnelse på betald bot, som var felaktigt utfärdad men man har ingen chans att få rätt. på påminnelsen fanns ett annat bg.nummer än på den första.

Juuso sa...

Du ska absolut inte betala en gång till! Ring företaget och påpeka detta. Det här är ju andra gången företaget försöker få dubbelt betalt! Intressant! Hur många andra betalar dubbelt utan att kolla bankgironumret?

Skicka en kommentar