tisdag 3 januari 2012

Vänsterpartiet i Fålhagen




















Den röda mattan under järnvägen på Vaksalagatan välkomnar alla vänsterpartister som kommer att vara i Uppsala mellan den 5 och 8 januari. Vänsterpartiet kommer att välja bland annat en ny partiledare! Det ska bli intressant att se vem som kommer att ta över efter Ohly. Ohlys tåg gick ungefär samtidigt som han inte lyckades prata bort kommunistuttalandet. Det är bra att man byter ledare för jag tror att det behövs något parti som på riktigt börjar prata om de svagas levnadsvillkor. Juholt har ju lite svårt med sånt just nu med tanke på hans bidragsberoende. Jag ska nog ta mig till området runt Musikens hus och se om vänsterpartisterna smälter in och blir osynliga i rulltrappan upp till toppen. Skämt åsido, det behövs verkligen partier som försvarar de svaga. På torsdag kommer Ohly att prata och på lördag väljs en ny partiledare om jag tolkat programmet rätt. Detta ska bli intressant.

Det kommer att vara mycket politik i min vardag för jag ska rösta i presidentvalet. Ja, är man finsk medborgare så jag måste rösta nästa vecka. Det är bara en massa gamla gubbar som passerat bäst före datumet, en före detta idrottsstjärna som representerar KD. Därför ska jag rösta på Miljöpartiets kandidat. Han är nog den enda kandidaten vars sexualitet har varit på tapeten. Bara för att han är homosexuell.

Jag är ju för valfriheten men när valet står mellan gamla gubbar, en kd-ist och en miljöpartist så kan man inte säga sig ha så mycket att välja mellan. Det är lite grand som med vårdbolagen eller andra försök till privatiseringar. Nåväl, där har vänsterpartiet ett bra område att erövra. Man ska bara göra retoriken mer modern. Lycka till nu så hoppas vi på att Vänsterpartiet vaskar fram en ledare med kvalitet.

1 kommentarer:

Eva Berglund sa...

Underbar analys!

Skicka en kommentar