lördag 22 januari 2011

Bilar på väderkvarnsgatan














Tittade alldeles nyss på nyheterna på UNT 24 och tänkte lägga mig i den diskussionen kring trafiken i stan. Först vill jag dock berömma min smarta telefon vars uppdatering från android 1.6 till android 2.1 gjort att bilderna jag numera tar med telefonen är mycket bättre än förut. Härligt. Nåväl, Bäverns gränd ska nu öppnas för biltrafiken och då kommer trafiken där att öka. Den saken är säker. Vad har då detta med Fålhagen att göra? Jo, jag tycker att frågan är väldigt relevant eftersom trafiken på Väderkvarnsgatan ökat på sistone. Kanske beror det på att gatan numera har en fil istället för två men det har även lett till att trafiken går långsammare genom Fålhagen. Fotot ovan tog jag häromdagen när jag kände lukten av avgaser i korsningen Väderkvarnsgatan och Hjalmar Brantingsgatan. Det är inte bra. Dessutom så är det farligare att ta sig över Väderkvarnsgatan vissa tider när bilisterna är stressade.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar