tisdag 11 januari 2011

Sivia torgs öde?

Apropå det förra blogginlägget om Sivia Matcenter så undrar jag vad som kommer att hända med de fula husen kring Sivia torg. Vasakronan hade ju planer på att bygga om området till en galleria, men sen sålde Vasakronan en del av sitt fastighetsinnehav till Dombron. Vad jag har hört har Dombron inte sagt något om kvarterets framtid, men de har flyttat sitt kontor dit, vilket ju tyder på att inga större förändringar är på gång... Jag tycker det är bra att huset fortsätter att innehålla bostäder, men jag tycker verkligen att det kunde se snyggare ut med tanke på dess läge. Vår kompis trodde att vi hade flyttat till ett farligt ghetto, eftersom det första han såg när han gick till Fålhagen var Sivia torg som tornade upp sig framför honom :).

Jag hittade en rolig dikt om Sivia Matcenter som jag bara måste posta. Den är från uppsala.com, från näringslivssidan:

Här kan du se riktiga nöttungor
och köpa en vattenpipa som inte är bra för dina lungor.
Har du tröttnat på torra kakor finner du här hembakad Baklava
om du inte vet vad något är kan du be personalen att förklara.
Här finns även spännande grönsaker,
som kan ge dig upplevelsen av nya smaker.
Fynda bland hälsosamma tèer
för då blir du smart och får nya idéer!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar