lördag 29 januari 2011

Race of Uppsala

Jag är precis hemkommen från Vaksala torg, dit jag gick för att kolla in Race of Uppsala. Musiken och speakern hördes faktiskt ända hem till oss, och när jag kom fram så var det festlig stämning med massor med folk. Med "massor" menar jag att när de raceade på banan så stod det folk längs precis hela kravallstaketet runt om. Och det tyckte jag var mycket folk, med tanke på att de körde race med ungefär samma bilar varje hel- och halvtimme, så det lär ju inte ha varit samma människor som stod där hela tiden. Medan man väntade på racet kunde man käka godis, prata med förarna, och kolla på bilar. Barnen fick köra radiostyrda bilar också, men jag vågade inte ställa mig i den kön :). Men en sak tyckte jag var cool: jag lyckades pricka in tiden för offroadjeepen, och fick se den köra och hoppa upp på en snöhög. Det var en sån jeep som de kör under Formula Offroad i Dalbodatäkten i Björklinge, och det var mycket hästkrafter i den kan jag säga!
Ikväll kommer det även vara bilsportgala och prisutdelning för olika bravader under 2010 på Musikens hus.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar