fredag 28 januari 2011

Problem med Comhem

Jag är nyss hemkommen från en semester i Egypten, och såg fram emot att äntligen ha tillgång till internet igen. Tji fick jag, eftersom vi har Comhem som leverantör... För någon/några månader sedan hade vi inget internet i vårt hus, eftersom Comhems sändare i källaren var ur funktion. Det kom hit en kille som jobbade en lång dag och kväll och till slut lyckades laga den. Men det tråkiga är att vi har haft problem med internet både före och efter det också. Det verkar alltså inte vara något lättlöst problem. Både igår och idag har vi bara haft internet delar av dagen. Och när det funkar så går det oftast sakta. Vi undrar om det är någon annan i Fålhagen som har det problemet? Eller har ni andra leverantörer? De enda andra vi kan välja för bredband är Bredbandsbolaget. Det kanske är dags att välja dem och uppleva mera?

6 kommentarer:

Jan sa...

Har bredbandsbolaget, inga problem (i allafall inga som inte en omstart av routern fixar, och rätt få av dessa). Bor i Brf Åttan, kvarteret Liljan

Juuso sa...

Jag skrev en liten dikt mitt i den enorma frustrationen...
Comhemdikten

Nej, jag känner för att uppleva mera,
och slippa min mentala hälsa dränera.
Det är det som Comhem mig orsakar,
när nätet ännu en gång ihop brakar.
Nu är det dags att agera,
för jag ej icke tål nån mera.
Detta beslut ska man inte ajournera.
Comhem kan inte tjänsten leverera.

Juuso sa...

Tack Jan! Idag har jag gått och knackat dörr och försökt höra vad grannarna har för lösningar. Det lutar åt Bredbandbolaget just nu.

Ola Eriksson sa...

Hej,

Låter inte alls bra det där. Har du gjort någon mer felanmälan efter det första stora avbrottet?

Du kan kontakta oss här http://www.comhem.se/comhem/kundservice/general/-/417386/417386/-/index.html så kan vi kika närmare på ditt ärende.

Hälsningar,
Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

Niina sa...

Vi kontaktade er kundtjänst i slutet av förra veckan, fick ett kort svar, som vi sedan svarade igen på och förklarade problemet närmare. Nu väntar vi på svar på det. Om vi inte får svar snart så skriver vi till dig på länken som du skickade här. Tack!

Anonym sa...

Har ComHem o det fungera bra, har nog bara haft ett avbrott tror jag.

Skicka en kommentar