torsdag 6 januari 2011

Om man nu skulle behöva lämna Fålhagen...




















Stationstrappan blockeras inte längre av kravallstaket och inte heller finns det en skylt där det står att trappan inte har vinterundehåll dvs. sandas och plogas inte. Resenärerna och deras närmaste förväntas ta eget ansvar! Jag tycker att bilden jag tog i somras passar bra för att uttrycka de svårigheter som en icke fungerande stationstrappa ställer till med. Men lugn! Man behöver faktiskt inte åka tåg om man nu mot förmodan behöver lämna Fålhagen för att åka till Stockholm. Det finns alternativ!

I tisdags var jag tvungen att åka till Stockholm. Jag inte litar på tågen och så uppskattar jag att ha lite resekvalitet så valde jag att åka Swebus till Stockholm. Vet ni vad? Swebus åker från Storgatan (vid Katalin) till Stockholm! Perfekt! Men det märktes att det var länge sen jag åkte Swebus, jag tror att det var senast 2005 eller nåt när jag skulle hem från Malmö. Mycket har hänt sedan dess. Jag tycker nämligen att pendeltågen är lite trånga och bussarna har inte varit så där jättegenerösa med utrymme heller men numera har man gott om plats för benen i Swebus.! Och vad var det bästa? Jo, för 57kr en enkelresa så kan man använda deras Wi-Fi helt gratis! Det finns eluttag också! Och det viktigaste förstås: Man kommer fram i tid! OK, nu låter detta inlägg som en Swebusreklam, men jag vill faktiskt poängtera att det finns fina resealternativ till tåg om man nu skulle behöva lämna Fålhagen. Dessutom så är det viktigt att ge beröm när ett företag förbättra sin service. Eftersom man bor i Fålhagen så har man nära till alla kollektivtrafiksalternativen, då gäller det för företagen att locka oss till att använda dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jättebra blogg måste jag säga! fortsätt vara lika aktiv :) /en nyinflyttad fålhagsbo som följt bloggen i några månader

Juuso sa...

Tack Tack :)! Vi försöker skriva rätt så ofta för att hålla bloggen levande. Har du någon idé så är det bara att tipsa oss om den så ska vi försöka göra någonting åt saken.

Skicka en kommentar