onsdag 5 januari 2011

Places tipsar om intressanta ställen

Nu slipper man se den där texten under "Places-ikonen" längre, för nu finns Places även i Sverige! Det är alltså facebooks positioneringsapplikation vi pratar om. Om man använder tjänsten känner mobilen av var man befinner sig, och presenterar en lista över kända platser, som man kan välja att "checka in" på för att visa andra var man är, och kanske hitta någon som är på samma plats. Om platsen man är på inte finns i listan kan man lägga till den själv. Jag har givetvis registrerat mitt företag direkt :).

Places leder även till att man lär känna sin stadsdel bättre utan att ens behöva lyfta ändan ur soffan. Jag har till exempel lärt mig att det finns en tandläkare som heter Bit Friskt på Väderkvarnsgatan :). Och ett företag på Frodegatan som heter Andersson & Lindgren Språkbyrå - det låter som ett drömjobb att ha! Och en personlig tränare på Salagatan som heter Elin Gahm. Bland annat. Nu ska jag fortsätta bläddra och hitta fler intressanta platser.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar