söndag 30 januari 2011

Osociala Fålhagen?

Idag när vi tog en sen eftermiddagspromenad reflekterade vi återigen över hur tomt det är på gatorna i Fålhagen. Vi mötte nog bara tre människor på över en halvtimme, varav en var en bilist som vi knuffade loss från en is/snödriva. Vad gör folk i Fålhagen? Inte promenerar de i alla fall. På sommaren är det lite mer folk ute (trots den helt tomma bilden här ovanför), men på vintern är det helt dött. Man kunde inte tro att vi bor så nära centrum, vilket i för sig är skönt ibland.

Men en sak som jag tycker är tråkigare än folktomma gator är folk som inte öppnar dörren när man ringer på. Sådant trodde jag bara existerade i stadsdelar där man behöver vara rädd för sina grannar, men uppenbarligen öppnar många Fålhagenbor inte sin dörr när de ser att det står en främling utanför (trots att man hör att de är hemma). Det tycker jag är tråkigt, man missar mycket i livet om man inte vågar prata med nya människor. Finns det fler än jag som har upplevt att detta i vår stadsdel? Jag kanske har haft otur?

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du, de främlingar som ringer på dörren, vill nog åt det du äger, inte vill de snacka men en iaf. Öppna aldrig för främlingar, det kan bli din sista dag i livet i värsta fall. Lev i verkligheten, det är mitt råd i fall du skule vilja ha ett:)

Skicka en kommentar