söndag 23 januari 2011

Parkering i Fålhagen














Jag har skrivit en del om trafiken och parkeringsvakterna här i Fålhagen. Jag tänkte tipsa alla dem som måste parkera längs gatorna i Fålhagen. Det kommer jag att behöva göra nu i några dagar. Så här ser det ut när parkeringsvakterna försöker ta reda på huruvida du betalat din parkeringsavgift eller inte. De skrapar så här mycket på båda sidorna, dvs. passagerar- och förarsidan. Har du placerat din p-biljett fel så kommer dina lokala parkeringsvakter att missa att du betalat för parkeringen och ge dig lite extra kostnader för den redan fattiga månaden. Det vore dumt, särskilt om du bara är på besök här i Fålhagen. Tänk på det om du låter din bil att övernatta längs en gata i Fålhagen. Och tro mig, parkeringsvakterna i den här stadsdelen är väldigt aktiva. Chansa inte, betala det du ska betala och placera biljetten rätt så blir din parkering en positiv upplevelse.

Sedan har jag på riktigt börjat undra om inte antalet parkeringsautomater överskrider antalet papperskorgar i vår underbara stadsdel. Det borde jag försöka ta reda på men det får bli ett annat inlägg någon gång för jag är inte så bra på statistik.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar