söndag 19 juni 2011

Fålhagenbo bör ge blod




















Med tanke på hur många blodiga mord man kan se om man tittar på tv en hel kväll så är det inte så konstigt att Blodcentralen i Uppsala behöver mer blod. Skämt åsido, Mitt i Fålhagen var borta i Blodcentralen tidigare i veckan och fick en cd-skiva och en fin liten penna som tack för besväret. Jag gav lite blod och nu kan jag sitta på balkongen och lyssna på Abbas Mamma Mia-skiva med gott samvete för jag vet att min lilla donation kan rädda någon annans liv. Sommaren brukar vara den årstiden då vi reser mest, råkar ut för olyckor och kan behöva blod. Kanske hjälper jag en fålhagenbo (vi är runt 6 500) med min lilla insats. Det är absolut inte ett måste att ge blod och väldigt få gör det. Mitt i Fålhagen vill dock uppmana dig som bor i Fålhagen och skulle kunna tänka dig ge blod att göra det. Din insats behövs! Förlåt att jag utnyttjar den söta kaninbilden för att påverka dig men för mig handlar blodgivandet om just att kunna hjälpa andra människor.

Angående titeln så tänkte jag skriva en liten dikt om varför vi som bor i Fålhagen ska ge blod:

Bor du i en fålhagenbod,
ställ dig då i kön för å ge blod.
Bli glad av att hjälpa andra,
sådan givmildhet går ej att klandra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar