torsdag 16 juni 2011

Kärlek För Alla Hat Mot Ingen




















Trodde aldrig att jag skulle kunna använda bilden på vattenpölen som jag skrev om för ett år sedan och som jag råkade fota igen i vintras när pölen var mera av en vak. På vår ytterdörr har vi en lapp där det står "ingen reklam men gärna samhällsinformation". Häromdagen fick vi samhällsinformation för hela slanten när "kärlekförallahatmotingen", en muslismk organisation, lämnat en broschyr om sig själva. Spännande. Med tanke på vad många förknippar islam med just nu så behövs det nog kanske lite mer än att dela ut broschyrer i Fålhagen. Att bryta isen i liberala Fålhagen är lite grann som att ta itu med den frusna vattenpölen med en isbrytare, ingen match alltså. Skönt dock att icke våldsamma muslimska rörelser gör lite reklam för sig själva, även om Ahmadiyya Muslimska Samfundet inte verkar vara accepterad av alla. Jag får lite nordkoreanska vibrationer när man kallar sin ledare "Hans Helighet Mirza Ghulam Ahmad (frid vare med honom)".

Då Mitt i Fålhagen saknar djupare kunskaper inom den religiösa sfären så vi brukar inte skriva om religion här och därför känner jag mig lite osäker. Är det någon som vet mer om den här rörelsen? Jag är nyfiken på att veta mer.

3 kommentarer:

Eva Berglund sa...

Ni kan väl göra ett litet studiebesök på Imanskolan på Oxelgatan, det vore kul!

Juuso sa...

Jo, det vore nog intressant. Det är nog svårast hitta tid till sånt :). Får ta itu med det i höst.

Anonym sa...

Hej,
Jag är Ahmadiyya muslim.
Du får gärna gå in på våran hemsida:
www.ahmadiyya.se

Vi har även information på våra andra hemsidaor, bla:

http://www.muslimsforpeace.org/

Mvh

Skicka en kommentar