fredag 3 juni 2011

Manga och beachvolleyboll på torget















I början av veckan var Vaksala torg avspärrat rätt så ordentligt. Jag började undra om den årliga beachvolleybollturneringen på torget var på intåg. Jo, visst är det en turnering på G men först ska vi ha en mangafestival där. Så mellan den 3 och 5 juni kommer det att krylla mangamänniskor på torget. Förra året var det några som till och med sov i tält några nätter innan. Det kallar jag för äkta mangaister, eller hur man nu stavar till det på svenska. Så först lite manga.

Men sedan smäller det mellan den 9 och 12 juni för då kommer vi att ha den årliga beachvolleyturneringen på Vaksala torg. Jag tror att Mitt i Fålhagen ska försöka gå dit och se en match eller två. Självklart hoppas vi på fint väder för beachvolleyboll är som bäst när solen skiner. Uppdatering: Det kostar ingenting att gå och se beachvolleyboll på Vaksala torg. Jag kommer att vara där. Garanterat!

Det har varit många evenemang på Vaksala torg på sistone och Mitt i Fålhagen blev uppriktigt sagt nyfiken på vad det kostar att hyra torget. Kanske är det en bra idé inför nästa födelsedag att ha en liten fest på torget :). Med tanke på alla politiska möten på torget så undrar jag om de räknas som ickekommersiella eller kommersiella. Här är en prislista:

Area: 7 000 kvm
Underlag: Sten
Elektricitet: 10 A, 16 A, 25 A
Vatten: Brandpost/vattenpost
Hyra: Ickekommersiella evenemang 500–2 000 kr/dag beroende på yta
Kommersiella evenemang 2 000–8 000 kr/dag beroende på yta

Källa: http://www.uppsala.se/Upload/Dokumentarkiv/Externt/Dokument/Fritid_o_kultur/Evenemangsarrangor/saljmaterial_evenemangsstaden_april_2011.pdf

0 kommentarer:

Skicka en kommentar