lördag 25 juni 2011

Klotter i Fålhagen















Unga män är en dyr affär för samhället och oftast handlar det om dumheter i samband med intag av alkohol eller droger. Läste i gårdagens UNT (nätupplaga) om att två unga män klottrat på flera fasader på Hjalmar Brantingsgatan. Jag har inte sätt klottret där men jag misstänker att det inte handlar om några finare ritningar. Antagligen är det bara tags eller nåt. Varför vill man klottra överhuvudtaget? Jag förstår inte. Det som är intressant är ju att det inte är några småbarn som klottrar. De här fålhagenklottrarna var båda 19 år och för några år sen såg jag en kille i samma ålder klottra i viadukten under 55 an i Flogsta. Jag ringde polisen då och de kom och jagade klottraren. Jag vet inte om de fick fast mannen då men fålhagenklottrarna åkte fast vilket jag tycker är jättebra! Tummen upp för polisen som skyddar fasaderna i Fålhagen.


Här finns det lite mer om incidenten:
http://www.24unt.se/startsidan/klottrare-orsakade-skadegorelse--1384018-default.aspx

1 kommentarer:

Eva Berglund sa...

I Paris finns vissa fasader med mycket vacker grafitti. Jag tycker den ska finnas i en stad. Möjligen helst på fula betongmurar

Skicka en kommentar