torsdag 9 juni 2011

Har räntehöjningarna gett effekt?















Mitt i Fålhagen undrar om inte de flottiga tiderna är över för mäklare och de som vill sälja sin lägenhet. Jag minns en tid då visningarna knappt hann börja innan budgivningen hade satt igång. Numera sitter mäklarskyltarna kvar längre och min känsla är att priserna nu stabiliserat sig. Alltså att man nästan får lägenheten om man är redo att betala utgångspriset. Är det någon som vet mer om detta? Jag håller bara på med spekulation. Kanske är det så att räntehöjningarna och de rätt så hårda krav på kontantinsatsen börjar ge effekt. Det kan i för sig även vara som så att sommaren faktiskt börjat eftersom vi redan är inne på junimånaden och att många vill njuta av semestern och inte stressas av mäklarsms och sånt. Ja, vad vet jag. Är det någon som vet?

1 kommentarer:

Anonym sa...

Nu faller priserna! Endast smålägenheterna drar när pappsen betalar för sin student.

Det är sjukt hur det funkar. Widerlöv börjar med ett duktigt lockpris. När lägenheten inte blir såld höjs priset ett par hundra tusen och görs om till "Fast pris". Sedan stegas det fasta priset ner med 50 tusen i taget.

Håll i penagarna nu. Det blir billigare till hösten.

Skicka en kommentar