måndag 20 juni 2011

Nofa och HSB




















Jag stod och väntade på bussen utanför Vaksalagatan 31 som ligger nära ett av de viktigaste husen i Fålhagen. Varför? Det ska ni få veta i början av juli :). Där stod jag och väntade på bussen som skulle ta mig till ytterkanten av Uppsala. Det var då jag upptäckte Nofa (Nordiska Familjekläder) och det var väl ingenting konstigt med det förrän jag upptäckte annonsen på skyltfönstret. De hade readagar i maj, vet inte om de fortfarande har det, men det var då jag upptäckte att Nofa säljer kläder för även lite större människor, upp till 8XL tror jag att det står på annonsen. Nofa är verkligen en affär för hela familjen. Om man dessutom råkar bo en HSB-förening så får man medlemsrabatt:
Medlemsrabatt: 10% rabatt vid köp av kläder och skor till ordinarie pris eller köp över 100 kronor.
Härligt! Så behöver ni kläder för hela familjen, oavsett storlek så är det bara att ta sig till Nofa.






















Och varför ska man inte gå till Nofa när man kan lyssna på musik som är kravmärkt. Tänk om musikindustrin skulle kunna tänka lite mer som de som producerar ekologisk mat. Kvalitet före kvantitet och kunden kunde fatta sina beslut själv. Har jag råd att köpa kravmärkt musik eller inte. Nu hamnade jag nog lite utanför Fålhagen. Beklagar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar