måndag 13 juni 2011

Inlines i Fålhagen och kör lugnare














Gillar du åka inlines? Då kan jag tipsa dig om Hjalmar Brantingsgatan! Hela gatan är en underbar inlinesgata. Den enda stora nackdelen är att 7ans buss åker förbi rätt så ofta. Men man glider jättebra på den här gatan så jag rekommenderar gatan varmt men som sagt, se upp för bussarna! Jag har äntligen hittat någonting bra med farthinder som är jättehöga. De är nämligen jättebra om man vill ta sats och hoppa med inlines. Superroligt! Den här platsen ligger precis bredvid Österängs IP.

Sedan vill jag uppmana alla som kör bil på smågatorna i Fålhagen att ta det lugnt. Det var inte så länge sen som jag nästan såg en olycka på nära håll i korsningen Ymergatan-S:t Göransgatan. Hade de två bilarna krockat så hade nog varit bådas fel eftersom den bilen som körde från höger inte höll 30 km/h och den andra bilen såg ut att missa att det var högerregeln som gällde i korsningen. Ta det lugnt och tänk på oss som åker inlines, rastar hundar eller är ute med barnvagnar. Tack på förhand!




0 kommentarer:

Skicka en kommentar