söndag 18 september 2011

Bjud din granne på äpple




















Denna idylliska bild tog jag för en vecka sen. Ibland så har man bara inte tid att skriva om livets små detaljer. För ett tag sen skrev jag om alla äpplen i Fålhagen och hur det började bli skördetider i Fålhagen. Här har någon dukat fram äpplen. Jag vågade inte ta eftersom jag inte såg någon lapp där det stod "Var så god". Ja, det kanske var lite fegt av mig men men...kanske nästa gång :). Glöm inte att plocka era äpplen och om ni inte vill eller orkar plocka äpplen själva så hör av er för Mitt i Fålhagen älskar äppelsaft och äppelmos. Min mamma brukar göra äppelmos och äppelsaft. Dessutom lärde jag mig tokgilla sur äppelsaft när jag bodde på ett hotell i Litauen. Där serverade en tysklitauer (heter det så?) äppelsaft till frukost varje morgon. Det var urtrevligt. Visst är det konstigt hur man förknippar vissa smaker och dofter med vissa händelser i ens liv. Fascinerande. Men just nu vill jag ha ett glas sur äppelsaft...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar