söndag 25 september 2011

Liljegatan och osaltade nötter










Tänkte börja dagens note med en vädjan till alla som bor i Fålhagen. Kan ni tipsa mig om en affär som säljer osaltade jordnötter! Jag vet att Coop nära har det men finns det några andra affärer som har det i fall Coop nära skulle ha slut på osaltade nötter just när jag behöver dem. Varför vill jag få tag på osaltade nötter? Jo, de är till för vår kanin. Hon är skogstokig i osaltade, skalade jordnötter :) som hon får när hon ska lägga sig.

När jag idag var på Coop nära så kunde jag inte låta bli att upptäcka att man grävt en väg genom gräsmattan här och inom kort kommer man nog att kunna köra genom här. Det ser faktiskt ut som om att man tänker möjliggöra en vänstersväng härifrån till vänster och det måste man ge applåder för. Någon har verkligen tänkt till och bestämt sig för att göra det lättare för dem som bor i villor här bakom Coop att använda Strandbodkilen! Bra jobbat! Jag har flera gånger undrat varför man ska vara tvungen att svänga höger bara för att sedan göra en u-sväng på Liljegatan för att kunna åt mot Kungsgatan. Äntligen har man bestämt sig för att göra det rätta. Tack!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar