måndag 26 september 2011

Comhem trakasserier i Fålhagen









Ibland måste man skriva av sig när man blir störd en fredag kväll hemma i Fålhagen. Vårt förhållande till Comhem är minst sagt ansträngt och här nedan följer en kort sammanfattning varför vi är skeptiska till huruvida företaget verkligen är det bästa för oss. Hoppas att ni har positivare upplevelser men här kan ni läsa vad arma bloggare tvingats genomlida.

Hej!

Jag önskar att Comhem lämnar oss i fred under det närmaste året då vi försöker börja gilla Comhem igen. Anledningen till att jag skriver detta inlägg om Comhem, är mitt senaste samtal med insäljningsavdelningen för trots att jag TVÅ gånger försökte snällt tacka NEJ till ett erbjudande så fortsatte insäljningsavdelningen och ställde frågan till kunden varför man tackar NEJ till ett erbjudande som enligt insäljningsavdelningen är kanonbra och riskfritt. Jag sa att jag inte var intresserad och att vi tittade väldigt lite på tv. Det är säkert inget fel på erbjudandet men det finns en del andra problem med vår relation som jag tänkte diskutera lite mer i detalj. Jag vill dock betona att dagens samtal bara var droppen och att förtroendet varit lågt en längre tid.

Våra Comhemmoments är inte så uppmuntrande. Det finns TRE (+1) olika skäl som gör att vi är väldigt restriktiva med att gå med på Comhems erbjudanden. Det värsta exemplet på att det inte går att lita på erbjudanden. En comhemförsäljare försökte sälja oss ett paket med samma kanaler som vi redan då hade för ett högre pris! Det är ju en katastrof i att bygga förtroende hos en kund. Så får det inte gå till tycker jag. Fast det här var ju bara en av våra comhemupplevelser.

Det hela började med att det tog flera månader och flera kontakter med kundtjänsten ínnan vi fick fakturan till rätt adress. Jag tror, om jag inte minns helt fel så tog det säkert 6 månader eller vad är det för tid för postens eftersändningstjänst? Den tiden höll på att gå ut innan Comhems kundtjänst lyckades ordna faktureringsadressen. Då räddades vi av en överkompetent medarbetare som SÅG problemet och ordnade det hela istället för att mumla någonting om att "om det inte fungerar så kontakta oss igen". Usch!

Det senaste och mest irriterande var det dåligt fungerande Internet! Vi är ju båda småföretagare och då är Internet en mycket viktig del av våra verksamheter. Det tog säkert 6 månader för Comhem att fixa problemet. Usch! Det började med att vi skulle starta om routern. Efter ett tag så fick vi en ny router. Så småningom fick vi hit en tekniker som bytte väggdosan och sen dess har Internet fungerat jättebra! Visste ni att man kan övertesta sin router eftersom vi har fyra datorer, två privata var och två företags datorer och var sin smartphone. Med alla dessa försökte vi komma åt routern men det gick inte. Det roliga var att Comhems utveckling pågår-avdelningen dvs. kundservice började med att säga att de inte hade support för smartphonen. Det var lugnt, vi hade ju försökt komma åt nätverket med fyra olika datorer. Det var fel på väggdosan. Så enkelt var det men det tog 6 månader för Comhem att komma fram till det. Till saken hör att eftersom vi är småföretagare båda två så var vi relativt aktiva med att försöka lösa problemet vilket medförde en hel del samtal med Comhem.

Jag hoppas att vi efter detta slipper kontakten med Comhem i ett år då vårt förtroende för Comhem är väldigt lågt och viljan att Uppleva mera är relativt stark. Låt oss bara njuta av att allting fungerar. Just nu fungerar alltid bra och då är det synd att bli uppringd av insäljningsavdelning en fredag kväll kl. 16.45 när man allra helst vill börja njuta av ledigheten och umgås med bag in box-vinet Gosa, istället för att prata med en envis försäljare som gått en kurs i att ställa frågor som man bara kan svara JA på. Och när man tackat NEJ två gånger så vill insäljaren veta varför. Ja, då var jag lite för hungrig för att orka berätta allt jag skrivit här. Nästa gång lovar jag ta allt per telefon. Anledningen till att tacka NEJ till Comhems erbjudanden är att vi inte litar på kundservicens kompetens och att så kallade erbjudanden kan bli dyrare än de kontrakten man redan har med Comhem. Ja, det är de här sakerna som gör att jag inte litar på Comhem och inte heller vill bli kontaktad av dem det närmaste året. Måste ni ringa så ring gärna till vårt gamla telefonnummer som också försvann när vi flyttade. Tack på förhand!

2 kommentarer:

Eva Berglund sa...

:)

Ola Eriksson sa...

Hej,

Nu gör jag precis som du inte vill och hör av mig på Com Hems vägnar. Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med upplevelserna av Com Hem men det glädjer mig att ditt bredband fungerar som det ska nu.

Angående försäljare som ringer till dig får du gärna mejla mig ditt telefonnummer och kundnummer (ola.eriksson(a)comhem.com) så jag kan säkerställa att det inte finns med i våra ringlistor och att du därmed inte behöver bli störd av några försäljare.

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem

Skicka en kommentar