måndag 19 september 2011

Trappan till Frodeparken färdig om 2 veckor!


Jag läste i Uppsalatidningen förra veckan att trappan upp till Frodeparken från Resecentrum blir klar v 40. Det är om bara två veckor! Äntligen kan man ta sin favoritväg hem, vilket man ju har kunnat göra i några veckor nu, men snart kan man göra det utan att trängas med cyklisterna. Dessutom så slipper man förhoppningsvis gå på grus längre då. Jag har rest mycket i jobbet det senaste halvåret, och varje gång får jag dra min resväska i gruset. Min nya resväska är en Samsonite med 5 års garanti, och på den medföljande lappen står det att hjulen är beräknade att klara 32 km. Säkert imponerande för de som brukar ta en taxi till tåget/flyget när de reser, men jag drar ju min väska nästan en kilometer i enkel riktning varje gång, och gruset förkortar nog också livslängden.

Men tillbaka till Resecentrum. För er som undrar när cykelvägen från Norrtäljegatan ner till Resecentrum öppnar igen så stod detta också i Uppsalatidningen, nämligen 16 november.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar