fredag 30 september 2011

Cykelmotorvägarna i Fålhagen















Jag har inte tänkt på det tidigare men när jag såg ett reportage på tv om att man håller på att bygga "cykelmotorvägar" i Örebro så kom jag tänka på det. Vi har ju faktiskt redan en cykelmotorväg här i Fålhagen och när trappan ner till Resecentrum blir klar så lär det blir ännu mer trafik där. Fålhagens cykelmotorväg heter Frodegatan där folk redan idag kan cykla om varandra i fall man tycker att man vill cykla fortare. En annan gata som jag inte tänkt så mycket är Salagatan. De senaste dagarna har jag dock förstått att det är väldigt många som cyklar på Salagatan för att ta sig till jobbet. Just nu är dock trappan fortfarande en livsfarlig "tunnel" där folk cyklar lite hur som helst. Ta det lugnt där ute för snart blir det dessutom halt på gatorna och i den tillfälliga tunneln.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar