söndag 11 september 2011















Idag blir det nog tre inlägg eftersom helgen är så händelserik. Jag har precis rengjort kaninens bur och ska alldeles strax ta och dammsuga lägenheten. Polisen var tvungen att städa här i Fålhagen i natt. Fyra idioter hade fått för sig att de skulle slå ner ett par på Vaksala torg. Mitt i Fålhagen tycker att sådana idioter, som tycker att det roligaste i livet är att slå ner någon, borde efter tillnyktring, tvingas genomgå en kurs i empati. Undrar hur länge de skulle klara av att frågorna av typ "Hur upplever du din situation?", "Varför tyckte du att du var tvungen att slå ner ett par som inte gjort dig illa?". De här fyra killarna, var av tre var fulla och den fjärde körde bilen som de rymde i, skulle nog hellre vilja förklara varför de var tvungna att slå ner paret. Jag förstår inte. Det var bra jobbat av polisen att de fick tag på de här idioterna! Man ska faktiskt kunna gå runt i vår fina stad och stadsdel utan att bli nedslagen. Våld, särskilt tillsynes, oprovocerat våld är ju helt oacceptabelt och personligen tycker jag att samhället borde reagera kraftigare mot denna typ av brott.
http://www.unt.se/uppsala/kulturnatten-relativt-lugn-1453205-default.aspx

Min kulturnatt var mycket lugnare men det var mycket folk ute! Jag besökte stadsarkivet och köpte en bok som handlar om Södra Kvarngärdet men innehåller en massa information om vår underbara stadsdel. Stadsarkivet är faktiskt ett ganska intressant ställe och jag önskar att jag hade mer tid att gå dit och prata med folk. Jag såg även en annan bok som handlade om vilka hus rivits i centrala Uppsala och under vilka tidsperioder man gjort vad. Och så hade man kartor om det. Jag är lite kartgalen :). Jag hade tänkt lyssna på föreläsningen om giftmord i deckare men den föreläsningen var fullbokad :(. Nästa år ska jag gå och köa i god tid.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar