torsdag 29 september 2011

Fålhagen på Hemnet i helgen...















Bilden ovan har ingenting med annonserna att göra. Jag bara råkar gilla den och den fick inte plats i sommarens Lecheserie. Jag gillar de där fina balkongerna och så de där väldigt speciella fönstren. Nu till saken. Det var väldigt länge sen som vi skrev om bostäder till salu här i Fålhagen. Här kommer några några förslag om du vill flytta till Uppsalas trevligaste stadsdel.

Vi börjar med ett lechehus som ligger i hjärtat av Fålhagen och nära stationen. Norrtäljegatan 7 ligger tvärsöver gatan från Vaksalaskolan. Jag gillar mycket med det här huset! Färgen och formerna och så är det så väldigt lecheistiskt! Här har du en härlig och stor trea som ligger väldigt nära stationen, Vaksalaskolan och Musikens hus. Dessutom ligger Fålhagens pulsålder, Vaksala torg väldigt nära.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-falhagen-uppsala-kommun-norrtaljegatan-7-b-2523418


Ok, med risk att låta väldigt entusiastisk så är den här ettan grym! Dessutom så finns den i ett av Fålhagens snyggaste hus! Jag lyckades inte hitta ett visningsdatum men är du intresserad så kan det vara en bra idé att skynda sig för lägenheten ser ut att vara i mycket bra skick.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-falhagen-uppsala-kommun-frodegatan-
5g-2533135

Nu har jag skrivit om en trea och en etta. Avslutningsvis passar det väl utmärkt med att det länka till en minivilla här i Fålhagen. Fyra rum på 72 kvadratmeter låter väldigt effektivt och så har man en uteplats också.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-falhagen-uppsala-kommun-orbygatan-16-2221795


Jag kan inte släppa Norrtäljegatan 7, här är en bild på huset. Ett av Fålhagens finaste hus.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Det finns en ny lägenhet till salu i huset på Norrtäljegatan 7...

Juuso sa...

Hmm, intressant! Måste surfa in på Hemnet och kolla på lägenheten.

Skicka en kommentar