tisdag 25 oktober 2011

Bättre med såna här skyltar?















Jag verkar vara inne i en period då jag intresserar mig för skyltar. Jag har länge tyckt att de här skyltarna, som visar att det till höger är cykelväg och det till vänster är en bilväg, är problematiska både för bilister och fotgängare. Varför? Jo, när skylten sitter på plats så ser man inte som fotgängare om det kommer någon bil, eller det är åtminstone lättare att missa en bil eftersom skylten står i vägen. En annan farlighet är att det inte går att se småbarn bakom skyltarna. Här på bilden är det någon som haft sönder själva skylten och det var så jag kom att tänka på hur mycket mer man ser som bilist när man kör längs Väderkvarnsgatan. Tänk om man skulle kunna om skyltarna så att man lättare kunde skilja trafikanterna ifrån varandra och så att man lättare skulle upptäcka varandra. Tänk på varandra nu när det blivit ordentligt mörkt på kvällarna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar