söndag 16 oktober 2011

David Batra på Musikens hus















Det finns många mindre vackra byggnader i världen. De som tycker att Musikens hus, eller UKK som huset officiellt kallas, är fult så rekommenderar jag ett besök i Istanbul och kulturhuset där eller alternativt ockupationsmuseet i Riga. De husen är riktigt fula i annars vacker omgivning. Om exakt två veckor kommer David Batra till Musikens hus! Jag gillar David Batra och ska gå se hans föreställning. Självklart har jag läst hans bok om arga lappar. I tidningen 30 dagar citerar man en av hans lappar. Jag funderar på vilken reaktion man skulle få om man använde hans lapp om felparkerade bilar här hos oss. Det här står på hans lapp:
Här kan du inte parkera. Må lössen från 1000 kameler hemsöka ditt könsorgan.
Jag misstänker att en sådan lapp skulle skapa diskussion inom föreningen :). Hursomhelst, kom och se David Batra du med!

Hittade några länkar på Youtube och här kommer ett exempel:
http://www.youtube.com/watch?v=fyeIA0cccP4&feature=related

0 kommentarer:

Skicka en kommentar