söndag 23 oktober 2011

Postombudet försvinner från Kvarnen, och lite andra tankar


Jag tog bilen till Kvarnen för första gången häromdagen (galleria med Ica, apotek, blomsteraffär mm, för er som inte vet). Man har ju inte någon anledning att göra det i vanliga fall om man är fullt frisk och bor bara 10 minuter från Ica, tycker jag. Om man nu inte storhandlar förstås, men det gör man knappast på Ica Torgkassen med tanke på priserna. Hur som helst, jag skulle skicka ett väldigt stort paket till Lycksele, så jag orkade inte bära paketet ända dit, så jag tog bilen.

Bilen parkerade jag i P-huset som ligger under Kvarnen. Det var väldigt smidigt. Kostar dock hela 25 kr/h, men om du handlar för minst 200 kr på Ica så får du tillbaks pengarna på Ica mot uppvisande av en del av biljetten! Det är schysst. Men om någon vet vad det är för skillnad på parkeringsrutorna som heter A och de som heter B så får ni gärna berätta. Jag ställde mig på en A-ruta, men var rädd för att få böter ifall de skulle vara reserverade eller nåt, eftersom de är närmare p-automaten och utgången.

Sedan gick jag upp till postombudet, som det alltid är trevligt att besöka eftersom de som jobbar där är vänliga och allt brukar gå smidigt. Jag fick dock bekräfta att ja - Lycksele är faktiskt inrikes :). Tyvärr kommer de att sluta vara postombud, enligt dem på grund av att de tjänar för lite på det. Så från och med november (tror jag att det var, usch vilket dåligt minne jag har!) så måste vi som förut har gått till Kvarnen gå till Svavagallerian. Det är tråkigt tycker jag, då kan man inte längre ta det i samband med sitt Ica-besök :(. Och det är lite längre bort också. Vi spekulerade förresten redan i mars här på bloggen i att Kvarnens Spel & tobak kanske inte längre skulle vara postombud eftersom de inte köpte in tillräckligt med frimärken längre. Den gången var de dock inte med bland postombuden som försvann, men det tog bara 6 månader innan det var deras tur :(.

3 kommentarer:

Juuso sa...

Ja, det här är aningen jobbigt för mig eftersom jag måste hämta paket från det nya stället. Man får inte köra på Kungsgatan med dubbdäck som man måste ha när man åker ute på landet. Ja, det är klart att det går att köra men det blir en omväg. Jobbigt!

Jag tycker att man borde ha satsat på Mykonos!Det är lättare att köpa medicin än hämta paket i Fålhagen. Det är inte bra!

Anonym sa...

Jag fick hem en lapp förra veckan om det nya stället blir Hemköp i Svava. Tycker också att det är lite dåligt tänkt om man ska lämna eller hämta stora paket med tanke på möjlighet att åka med bil dit. Hade varit perfekt om det hade blivit i Fålhagen istället, Coop nära tex.
/Malin

Juuso sa...

Coop nära hade verkligen varit den perfekta platsen. Antagligen var ersättningen för att utföra tjänsten för låg. Vi får väl se varifrån vi hämtar och lämnar våra paket om ett par år.

Skicka en kommentar