tisdag 4 oktober 2011

Olika livsstilar i Fålhagen

När Juuso lade ut länkar till hus och lägenheter här på bloggen häromdagen så gick jag in och tittade på huset på Örbygatan. Det verkade ju inte så dumt tänkte jag, att bo i ett eget litet hus här i Fålhagen. Att ha en trädgård och en altan på sommaren :). Men så klickade jag på den eminenta fliken "Livsstil" som finns i högerspalten vid varje objekt på Svensk fastighetsförmedlings hemsida. Jag satte teet i vrångstrupen. Om jag ska passa in på den gatan måste jag börja intressera mig för trädgårdsarbete (nej, jag tänkte bara ha den till att slappa i...), värdepapper och golf! Och glöm att lägga pengarna på restaurangbesök, nej vi måste börja konsumera byggmaterial och hushållsmaskiner, vi måste heta Åsa och Mats, och till råga på allt liknar livsstilen den man finner i Örebro:)! Nej, jag kände att det inte passade just mig.

Nej, då bor jag hellre omkring Ymergatan, som jag gick in på för att hitta en motvikt. Där gillar man andra länders kultur, konst och ungdomskultur, och konsumerar böcker, accessoarer och vin! Låter mycket mer som vi! Och livsstilen liknar den man finner i andra stora studentstäder så som Lund och Linköping :). Och så heter man tydligen Lina och Mårten. Niina, Lina, ja det är ju likt!

Gå gärna in och testa olika gator ni med! Och kommentera gärna om ni bor kring någon av ovannämnda gator och inte håller med om beskrivningarna :).


2 kommentarer:

Eva Berglund sa...

Man måste inte jobba i trädgården, i Fålhagen finns plats för alla sorter :-)

Niina sa...

Tack Eva, det är skönt att höra :). Jag tillhör den sorten som tycker trädgårdar är till för att lata sig i, så jag hoppas kunna passa in ändå om jag köper ett hus i Fålhagen nån gång.

Skicka en kommentar